Published: Dec 23, 2012 10:35 AM EST

LONDON (AP) - A British newspaper is suing Lance Armstrong for more than $1.5 million over the cyclist's successful libel action regarding doping allegations.
    
The Sunday Times paid Armstrong 300,000 pounds (now about $485,000) to settle a case after it printed allegations in 2004 that he took performance-enhancing drugs.
    
The U.S. Anti-Doping Agency concluded this year that Armstrong led a massive doping program on his teams. Armstrong was stripped of his seven Tour de France titles and banned from cycling for life.
    
The Sunday Times said in its latest edition that it has issued legal papers against Armstrong "demanding a return of the settlement payment plus interest, as well as its costs in defending the case."
    
The paper says the claim "is likely to exceed" 1 million pounds ($1.6 million).

(Copyright 2012 The Associated Press. All rights reserved. This material may not be published, broadcast, rewritten or redistributed.)