Published: Aug 31, 2010 3:27 PM EDT
Updated: Aug 31, 2010 12:27 PM EDT

MIAMI, Fla. (AP) - The director of Radio and TV Marti has resigned after more than seven years at his post.

Pedro Roig wrote in his resignation letter Friday that, during his tenure, the U.S. government-backed stations achieved their goals of bringing news and information denied by the communist regime to the Cuban people.

The stations have spent an estimated $500 million over the years broadcasting news and entertainment to Cuba. Radio Marti was founded in 1983, followed by its television counterpart in 1990.

It wasn't clear when a replacement would be hired.